flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Особливості надання послуг відділів державної реєстрації актів цивільного стану через центри надання адміністративних послуг міста Києва

25 березня 2019, 14:12

Послуги відділів державної реєстрації актів цивільного стану  є  такими, що супроводжують людину все життя, починаючи від народження, та напряму пов’язані з іншими адміністративними послугами, наприклад, отримання паспорту, реєстрація місця проживання, оформлення державної допомоги тощо.

Столична юстиція у рамках правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» консультує громадян щодо отримання послуг з державної реєстрації актів цивільного стану через центри надання адміністративних послуг столиці.

29 серпня 2018 року було видано Наказ Мінюсту №2825/5 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», серед положень якого є такі, що  заслуговують особливої уваги, а саме: «Адміністративні послуги з державної реєстрації народження відповідно до частини першої статті 122, частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, надаються через центри надання адміністративних послуг, утворені згідно із Законом України «Про адміністративні послуги», виключно у разі звернення заявників із заявою про державну реєстрацію народження, поданою не пізніше одного місяця від дня народження дитини, та за наявності можливості надання органами державної реєстрації актів цивільного стану послуг з державної реєстрації народження у строки, визначені законом».

Відповідно до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, державна реєстрація актів цивільного стану може проводитися за заявою заявника шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг.

У разі подання заяви та документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, до центру надання адміністративних послуг адміністратор такого центру вчиняє усі дії щодо роз’яснення умов та порядку проведення державної реєстрації актів цивільного стану, прийняття відповідних документів, які передбачені цими Правилами та здійснення яких покладається на працівника органу державної реєстрації актів цивільного стану.

Адміністратор центру надання адміністративних послуг за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян формує та реєструє заяву, на якій заявник за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, проставляє власний підпис. Під час формування та реєстрації заяви адміністратор центру надання адміністративних послуг встановлює особу заявника на підставі документів, визначених абзацом першим пункту 3 глави 1 цього розділу.

Якщо документи, що подаються для державної реєстрації актів цивільного стану, складені іноземною мовою, до заяви обов’язково додаються переклад їх тексту українською мовою, а також копії паспортного документа іноземця, посвідки на постійне чи тимчасове проживання або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, засвідчені в установленому порядку.

Центр надання адміністративних послуг забезпечує передачу заяви та документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці на розгляд та зберігання.

Заява про державну реєстрацію народження та документи, необхідні для такої державної реєстрації, передаються до відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану в день звернення заявника або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом відділу.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану невідкладно в день отримання заяви від центру надання адміністративних послуг обліковує її у відповідному журналі прийому заяв, де здійснює відмітку про подання такої заяви через центр надання адміністративних послуг.

Перебіг строку у разі подання заяви про державну реєстрацію актів цивільного стану через центр надання адміністративних послуг починається з дня реєстрації такої заяви адміністратором відповідного центру в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.

Державна реєстрація актів цивільного стану, видача відповідного свідоцтва та у випадках, передбачених Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян проводиться відділом державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до законодавства.

У разі подання документів через центр надання адміністративних послуг отримання свідоцтва про народження, здійснюється в центрі надання адміністративних послуг, через який подано відповідну заяву.

Центр надання адміністративних послуг забезпечує отримання відповідних документів не пізніше наступного робочого дня з дня державної реєстрації акту цивільного стану чи прийняття відділом державної реєстрації актів цивільного стану рішення про відмову в проведенні такої реєстрації.

У випадку, якщо відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі акта приймання-передавання передає оформлене ним свідоцтво чи письмову відмову в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану уповноваженій особі центру надання адміністративних послуг для подальшого вручення заявнику. Разом із свідоцтвом про народження також передається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.

Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану у графі «Для відміток» актового запису про народження проставляє відмітку про проведення такої реєстрації без присутності заявника та отримання свідоцтва, витягу через центр надання адміністративних послуг.

У разі неотримання заявником свідоцтва чи письмової відмови в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану протягом одного місяця з дня їх надходження до центру надання адміністративних послуг вони повертаються на підставі акта приймання-передавання до відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану для зберігання та подальшої видачі заявнику відділом державної реєстрації актів цивільного стану.

Письмову відмову в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану відділ державної реєстрації актів цивільного стану надсилає заявнику не пізніше наступного робочого дня після її (його) повернення центром надання адміністративних послуг.

Наразі,  починаючи з 11 березня 2019 року Центри надання адміністративних послуг  (ЦНАПи) міста Києва розпочали надання адміністративної послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану – державна реєстрація народження, що  дозволить батькам новонародженої дитини отримати одночасно послуги з реєстрації її народження, місця проживання та подати документи для отримання одноразової допомоги. Ця позитивна практика співпраці відділів державної реєстрації актів цивільного стану та центрів надання адміністративних послуг дасть можливість громадянам отримати максимум послуг за мінімально короткий час. 

__________________________________________________________________

 

Ромашко С.В.

заступник начальника Печерського

районного у місті Києві відділу

державної реєстрації актів цивільного

стану  Головного територіального

управління юстиції у місті Києві.