Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом голови Деснянського
районного суду міста Києва
від 01.10.2018 № 26-од
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ПРАЦІ (СУОП)
ДЕСНЯНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ МІСТА КИЄВА
1.1. Це Положення встановлює основні вимоги до системи управління охороною праці (далі - СУОП) з метою створення у Деснянському районному суді міста Києва (далі – Суд) умов праці відповідно до нормативно-правових актів з питань охорони праці, а також забезпечення додержання вимог законодавства щодо прав працівників Суду у галузі охорони праці.
Охорона праці - це система правових, соціально економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження здоров’я і працездатності людини в процесі праці. Ефективним методом організації охорони праці в установі є системний підхід, тобто об'єднання розрізнених заходів з охорони праці в єдину систему цілеспрямованих дій на всіх рівнях і стадіях управління виробництвом шляхом створення і забезпечення функціонування системи управління охороною праці.
1.2. Система управління охороною праці (СУОП) - це сукупність взаємопов'язаних органів управління установою, які на підставі комплексу нормативної документації проводять цілеспрямовану, планомірну діяльність по здійсненню відповідних функцій і методів управління трудовим колективом з метою виконання поставлених завдань і заходів з охорони праці.
1.3. Управління охороною праці направлено на:
1.4. Управління охороною праці здійснюється за таким порядком:
1.5. Організація роботи з управління охороною праці передбачає таку послідовність дій:
1.5.1. Визначення:
1.5.2. Навчання, інформування, консультації працівників.
1.5.3. Документування.
1.5.4. Забезпечення:
1.6 Створення СУОП здійснюється шляхом послідовного визначення мети, об"єкта і органів управління, завдань і заходів з охорони праці, функцій і методів управління, побудови організаційної структури управління, складання організаційно-методичної документації.
1.7. Метою управління охороною праці є збереження здоров’я і працездатності людини в процесі праці, поліпшення виробничого побуту, попередження травматизму і профзахворювання.
1.8. Об’єктом управління охороною праці є діяльність працівників Суду по забезпеченню здорових і безпечних умов праці на робочих місцях, виробничих ділянках та Суду в цілому.
1.9. Загальне управління охороною праці здійснюється керівництвом Суду.
1.10. Організаційно-методичну роботу по управлінню охороною праці, організації і контролю за функціонуванням СУОП в Суді проводить особа, відповідальна за виконання функцій служби з охорони праці.
1.11. Нормативною базою СУОП є: Національна програма поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, Закон України "Про охорону праці", постанови Кабінету Міністрів України, Кодекс законів про працю України, інші законодавчі нормативні документи /діючі стандарти, правила, положення, інструкції/, постанови і вказівки Держпраці.
1.12. Систему управління охороною праці Суду забезпечують внутрішні нормативні акти:
1.13 Державний нагляд за охороною праці здійснюють органи, визначені статтею 38 Закону України "Про охорону праці"
2.1. Управління охороною праці повинно здійснюватися на всіх стадіях життєвого циклу та виробничих процесів установи. Управління охороною праці полягає в збиранні та аналізі інформації, виявленні відхилень параметрів умов і безпеки праці від установлених норм, здійсненні керівних дій, які спрямовані на створення безпечних умов праці.
2.2. Керівництвом Суду розробляються комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів з охорони праці.
2.3. У СУОП організація і координація робіт з питань охорони праці передбачає:
2.4 Безпека виробничих процесів повинна забезпечуватися приведенням їх у відповідність до вимог стандартів, норм і правил з охорони праці, технологічних регламентів, іншої нормативно-технічної документації, виконанням приписів органів державного нагляду, а також упровадженням нових безпечних технологічних процесів, засобів механізації, дистанційного управління.
2.5. Нормалізація санітарно-гігієнічних умов праці здійснюється усуненням причин появи небезпечних і шкідливих виробничих факторів на робочих місцях та використанням засобів індивідуального і колективного захисту.
2.6 Санітарно-побутове обслуговування повинно передбачати забезпечення працюючих допоміжними приміщеннями і санітарно-побутовими пристроями та обладнанням згідно з чинними нормами і правилами.
2.7. Організація лікувально-профілактичного обслуговування працюючих повинна включати попередні (при оформленні на роботу) й періодичні медичні огляди працівників та проведення заходів з попередження захворювань працівників.
2.8 Забезпечення оптимальних режимів праці та відпочинку повинно передбачатися для всіх працюючих з урахуванням тяжкості та напруженості їхньої роботи, наявності небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
2.9. Надання працівникам пільгових режимів праці та відпочинку, а також доплат за роботу з важкими і шкідливими умовами праці має здійснюватися відповідно до чинного законодавства.
2.10. Усі працівники Суду повинні знати і дотримуватися вимог, що регламентуються нормативними документами з охорони праці, пожежної безпеки, правилами охорони довкілля, санітарними правилами, технічною і технологічною документацією.
2.11. Контроль за функціонуванням СУОП повинен передбачати:
2.12. Основними показниками ефективного функціонування СУОП є:
2.23. Облік, аналіз і оцінка показників стану охорони праці та функціонування СУОП повинні бути направлені на розроблення й прийняття, з урахуванням інформації про фактичний стан умов і охорони праці, ефективних управлінських рішень керівництвом.
3.1.Функціонування СУОП в установі забезпечується керівництвом Суду за такими напрямками:
3.2 Процес управління виконанням завдань охорони праці в Суді здійснюється його керівництвом – головою суду та керівником апарату, - шляхом послідовного виконання таких функцій :
3.3. Прогнозування роботи з охорони праці в Суді здійснюється керівництвом на підставі аналізу причин травматизму та профзахворювань, а також шляхом збору пропозицій працівників Суду. Враховуючи вимоги нормативної документації, а також по результатах атестації і паспортизації умов праці, визначаються необхідні заходи з охорони праці.
3.4. Планування роботи з охорони праці поділяється на перспективне, поточне та оперативне.
Перспективне планування вміщує найбільш важливі, трудомісткі і довгострокові заходи з охорони праці, виконання яких вимагає сумісної роботи працівників Суду. Можливість виконання заходів перспективного плану повинна бути підтверджена розрахунком матеріально-технічного забезпечення і фінансових витрат. Основною формою перспективного плану з охорони праці є комплексний план покращення стану охорони праці в Суді.
Поточне планування здійснюється у межах календарного року через розробку відповідних заходів у розділі «Охорона праці» Плану роботи Суду.
Оперативне планування роботи з охорони праці здійснюється за підсумками контролю стану охорони праці в Суді. Оперативні заходи передбачають усунення виявлених недоліків і зазначаються безпосередньо поточними управлінськими рішеннями керівництва Суду.
Планування робіт з охорони праці Суду включає розробку таких планів:
Вихідними даними для роботи і розробки планів з охорони праці є:
3.5. Оперативне керівництво і координація роботи з охорони праці здійснюється керівництвом Суду шляхом застосування відповідних методів управління: організаційно-розпорядчих; соціально-психологічних і економічних.
Організаційно-розпорядчі методи включають в себе виконання посадових обов'язків з охорони праці, видання і виконання наказів, розпоряджень.
Соціально-психологічні методи управління включають в себе: навчання і виховання персоналу, проведення інструктажів, моральне стимулювання, особистий приклад керівника щодо виконання вимог охорони праці.
Економічні методи управління охороною праці полягають в матеріальному стимулюванні роботи з охорони праці.
3.6. Контроль, облік і аналіз роботи з охорони праці в Суді здійснюють керівник апарату, його заступники та відповідальна особа, яка здійснює функції служби з охорони праці.
Основними видами контролю за станом охорони праці є :
Повсякденний контроль щодо попередження травматизму і профзахворювань проводиться працівником, відповідальним за виконання функції служби охорони праці шляхом виявлення порушників безпечних методів праці, порушень правил і норм з охорони праці та прийнятті до порушників заходів дисциплінарного та матеріального впливу.
У разі виявлення порушень інструкцій з охорони праці відповідальний за виконання функції служби охорони праці працівник зобов'язаний провести з порушником позаплановий інструктаж, зробити запис в журналі оперативного контролю про прийняті до порушника заходи впливу і усунення недоліків.
3.7. Контроль за станом охорони праці з метою попередження аварій, травматизму і профзахворювань здійснюється службою охорони праці через оперативне виявлення відхилень в умовах праці.
3.8. Контроль за станом охорони праці здійснюється у формі:
4.1. Служба охорони праці в Суді організована шляхом визначення відповідальної особи з покладанням на неї функціональних обов’язків по забезпеченню охорони праці в Суді.
4.2. На службу охорони праці Суду покладається:
4.3. Служба охорони праці здійснює:
4.3.1. Розгляд:
4.3.2. Організацію:
4.3.3. Участь у:
4.3.4. Забезпечення організаційної підтримки під час роботи комісії з питань охорони праці Суду.
4.3.5. Контроль за:
4.4. Права особи, визначеної відповідальною за виконання функцій служби охорони праці:
4.5. Робота служби охорони праці суду повинна здійснюватись відповідно до плану роботи та графіків обстежень, затверджених головою Суду.
4.6. Для проведення навчання, інструктажів, семінарів, лекцій та інших заходів має бути відведене окреме приміщення.
4.7. Служба охорони праці взаємодіє з усіма працівниками Суду.
4.8. Організація проведення навчання, інструктажів та перевірки знань з питань безпеки і охорони праці повинна проводитися відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за № 231/10511.
5.1. Атестація робочих місць за умовами праці (далі - атестація) проводиться на підприємствах незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров’я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
5.2.Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між керівництвом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові і безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
5.3. Атестація робочих місць проводиться відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 1992 року № 442 (далі - Порядок проведення атестації робочих місць), та інших нормативно-правових актів.
5.4. Атестація робочих місць передбачає встановлення ступеня шкідливості і небезпеки праці та її характеру за гігієнічною класифікацією з обґрунтуванням зарахування робочого місця до відповідної категорії несприятливих умов праці, підтвердження (визначення) права працівників на пільгове пенсійне забезпечення, додаткову відпустку, скорочений робочий день, інші пільги та компенсації залежно від умов праці.
5.5. Атестація проводиться раз на п’ять років атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом керівництвом Суду.
Позачергова атестація проводиться у випадках та з ініціативи осіб, визначених Порядком проведення атестації робочих місць.
5.6. Атестація робочих місць за умовами праці передбачає:
5.7. За результатами атестації робочих місць здійснюються заходи відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць.
6.1. Метою інформаційної роботи з питань охорони праці в Суді є закріплення та поглиблення знань з питань охорони праці та забезпечення обізнаності працівників з цих питань.
6.2. Інформаційна робота з питань охорони праці забезпечується наявністю плакатів, знаків безпеки, брошур, пам’яток з питань охорони праці та попередження виробничого травматизму, проведенням зборів, нарад, тематичних семінарів.
6.3. Зовнішній обмін інформацією та консультації з питань охорони праці забезпечуються шляхом надання інформації про свою діяльність, а також через запити, відповіді на запити, звіти про аварії, виробничі травми, професійні захворювання.